maandag 14 april 2014

Draadjesblij

Hallohallo,

Nou, ik ben weer over m'n dipje heen, hoor. Dank voor de lieve reacties, trouwens. Meestal kan ik er prima tegen, hoor, tegen al dat gedoe, maar als meerdere dingen tegelijk tegen zitten, dan glibber ik van de piste. Maarrrr, ik sta weer stevig op de skietjes, onder andere dankzij de geweldige middag die we afgelopen zaterdag in de winkel hadden. Wieke van Keulen kwam langs voor een workshop, en volgens mij heeft iedereen ervan genoten. Natuurlijk ken ik Wieke al langer, vanwege het feit dat ik haar patronen in het Engels vertaal, en heel stiekem, zonder dat iemand het wist, heeft ze ons haar nieuwste ontwerpen laten zien. Dat wordt weer smullen! Wieke, nogmaals hartstikke bedankt voor de leuke workshop en je gezelschap!

Riet en ik zijn in het geniep ook druk bezig met onze - ahum - collectie voor de Open Atelierroute in oktober. We gaan lekker niet laten zien wat we allemaal maken, maar ik kan wel alvast een tipje van de sluier oplichten. Deze draadjes heb ik vanmorgen bij elkaar gezocht, om te verwerken in mijn lopende project:


Damn.
Da's mooi.


Om niet te zeggen: Noro-esk.
Al zeg ik het zelf.
Jammer dat Pelle zo weer thuis is, want dan kan ik er niet mee spelen :o)

En op internet (volgens mij was het Pinterest) zag ik een foto van een geweldig idee dat ik direct in de praktijk heb gebracht:


Hoe handig is dit?! Geen dansende bolletjes meer om je benen waar je je nek over breekt als je opstaat, of waar de katten mee aan de haal gaan! Slimme mensen heb je toch op deze wereld... Het project op de foto is trouwens de schuld van Jeanet van Blij dat ik brei. Vorige week liet zij een project van een klant zien en daar was ik zó ondersteboven van, dat ik er meteen maar aan twee begonnen ben. Eén voor Pelle (die hierboven) en één voor mij. Tunisch entrelac. Niet opzoeken, want je bent verloren.

Oké. Nu kind halen. Hopelijk heeft hij een rustige middag. De afspraak is dat ik, als Pelle een goede dag heeft, van halfdrie tot drie mag spinnen, maar ik ga aan hem vragen of ik in plaats daarvan aan mijn zelf bij elkaar gezochte Noro-eske draadjes mag zitten :o)

Veel liefs,
Tante An.

4 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een leuke ideeën heb je weer op je blog staan! Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Het blijft altijd zoeken naar het juiste evenwicht tussen Pelle, jezelf, de deskundigen en de goede aanpak. Heel wiebelig vaak. Blijf vertrouwen hebben in jezelf en in Pelle. En vooral genieten van de leuke, lieve en goede dingen.

Monique Koomans zei

Wauw, prachtige kleuren idd. Ben benieuwd wat daar weer uit getoverd gaat worden. Kom het resultaat wel weer bewonderen. Ook de tunisch entrelac belooft mooi te worden. Gelukkig ben je er weer maar 2 gestart, valt toch weer mee!
En gelukkig zijn het vaak maar tijdelijke dipjes, zo fijn om even je hart te luchten en daarna weer verder te kunnen!
Groetjes Monique

Unknown zei

Mevrouw, lust u een kopje thee?
Nee dank u, ik heb liever een draadje!!

Groetjes,
Marian

nelleke markesteijn zei

Fijn dat je hebt genoten zaterdag en dat je er weer tegenaan kunt! En dan meteen natuurlijk van die mooie draadjes verzameld; maakt me weer nieuwsgierig :-).
Die theepot is een reuze vondst, vooral als de draad voor je tunische haakwerk er uit komt. Die wordt ook weer heeel erg leuk zo te zien.
Liefs, Nelleke