woensdag 17 september 2014

Dekens om te Dragen

De vorige keer schreef ik dat ik wel eens iets voor mezelf maakte.
Dat klopt. Eigenlijk maak ik alles voor mezelf.
Alleen… Zodra dat alles af is, vind ik er niet zo veel meer aan. En dan eindigt het in de winkel ter inspiratie voor anderen, of in de verkoop bij de Atelierroute (4 en 5 oktober, dames en heren, in Drimmelen).

Of hetzelfde gaat gebeuren met het project waar ik momenteel helemaal verslaafd aan/verliefd op/ slapeloos van ben, weet ik nog niet. Hij is namelijk nog niet af, mijn ruana. Ik schreef er al eerder over op het blog van De Wolboetiek: kort gezegd is een ruana een deken om te dragen, in een handige vorm gegoten, zodat de deken niet continu van je schouders glibbert. Het zijn dekens zoals ze die in Zuid-Amerika dragen (soms opgeleukt met een panfluit als accessoire).
  
Met dank aan Pantoef en Mevr. Stoel voor de (al dan niet gewenste) medewerking

Het begon met een depressie, en een heleboel restjes garen in blauw- en groentinten. Blauw en groen associeer ik met rust, louter recht breien associeer ik met yoga, het kon dus niet anders of dit project zou mij urenlang in hogere sferen brengen. Dat had ik goed voorzien.


Natuurlijk moet ie nog geblockt, maar voor het zover is, wil ik nog iets aan de nek doen zodat ook die bedekt is.



Zucht… Wanneer wordt het nou eens koud, zodat ik ‘m kan dragen? Ik bedoel, heel stiekem doe ik hem af en toe wel eens om, hoor, 's avonds, als niemand me kan zien. Maar als het 27 graden in huis is (en dat is het hier 's avonds), dan zit ie toch niet helemaal comfortabel :o)

Veel liefs,

Tante An.

5 opmerkingen:

JoJo zei

Wauw wat mooi zeg en wat een goed idee dat moet wel lekker dragen. heb je hier toevallig een patroon van

Annemarie zei

Dank je wel, JoJo! Het patroon deel ik - zodra het af is - op het blog van De Wolboetiek!

Unknown zei

Hé Annemarie, ik kan me dus niet voorstellen dat je deze pracht straks 'af gaat danken' als decoratie voor je winkel. Daar is tie toch veel te fijn voor? Lijkt me een heerlijk ding 'om in te wonen'... Zeker straks als het wat kouder wordt, want dat wórdt het echt wel hoor, dan is het zo'n heerlijk ding om -bijna- altijd binnen handbereik te willen hebben!!
Lijkt me een heerlijk project voor 'kwebbelen en breien'... Of als er visite komt waar je niet de hele avond mee wil praten... Of die visite die alleen maar van je verwacht dat je af en toe een keer ja of nee of hum of o zegt.... Kun je lekker je eigen gedachten bij laten gaan....
Lijkt me een goed project voor sokkenwol of zo....
Hij is echt gaaf geworden!!

Groetjes,
Marian

nelleke markesteijn zei

Goh Annemarie, ik vind hem prachtig!!!! Wat een mooie kleuren heb je gebruikt en wat passen deze strepen goed bij de panfluit ;-). Enne, gebreid is toch wel erg lekker voor zo'n "deken", want warmer(geen gaatjes) en soepeler dan haakwerk.
Weet je al wat je op/aan/met de hals gaat doen om een warmer nekje te hebben??
Mijn uitvoering heeft nog wel een paar aanpassingen en wat werk nodig voor hij af is ;-).
Lieve groet, Nelleke

Anna van Schurman zei

This is gorgeous and I want one! :)
I hope it's gotten cold enough to wear it comfortably. I certainly could have used it this morning!